Εσωτερικο του Γενι Τζαμι, Κωνσταντινουπολη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Η γκραβούρα παρουσιάζει μια άποψη του εσωτερικού του Γενί Τζαμί (ή αλλιώς Νέο Βαλιντέ Σουλτάν Τζαμί), που χτίστηκε από το 1597 μ.Χ. ως το 1665 μ.Χ., μετά από αρκετές περιπέτειες. Είναι ένα οθωμανικό αυτοκρατορικό τζαμί που βρίσκεται στον Κεράτιο κόλπο και είναι ένα από τα πιο διάσημα αρχιτεκτονικά μνημεία της Κωνσταντινούπολης. Το συγκεκριμένο σκίτσο μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία του πολιτισμού του Ισλάμ στο μάθημα της Ιστορίας, ώστε να έχουν οι μαθητές μια άποψη ενός χαρακτηριστικού μνημείου της ισλαμικής τέχνης. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Βυζαντινής τέχνης και σε διαθεματικές δραστηριοτητες Ιστορίας και Θρησκευτικών, προκειμένου να συγκριθούν η χριστιανική και η ισλαμική αντίληψη περί αναπαράστασης του Θείου.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το σκίτσο προσφέρεται ως οπτικό ερεθισμα που θα βοηθήσει τους μαθητές να σχηματίσουν μια εικόνα για το πώς είναι τα ισλαμικά τεμένη από μέσα. Μπορεί να προβληθεί από τον διδάσκοντα παράλληλα με την αφήγηση στο μάθημα της ισλαμικής ή της βυζαντινής αρχιτεκτονικής/τέχνης, ή αμέσως μετά. Στη συνέχεια, ο διδάσκων μπορεί να προβάλει μια εικονα με το εσωτερικό ενός βυζαντινού ναού, αντίστοιχα, και να ζητήσει από τους μαθητές να επισημάνουν ομοιότητες και διαφορές που παρατηρούν. Εδώ ο διδάσκων αρκεί να εστιάσει σε δύο σημεία: α) στην ύπαρξη ημικυκλικών αψίδων (ομοιότητα) και κυρίως β) στην ανυπαρξία εικόνων (διαφορά), που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της ισλαμικής τεχνοτροπίας (ανεικονική τεχνοτροπία). Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει, έτσι, αρχικό ερέθισμα για συζήτηση γύρω από τη διαφορετική αντιμετώπιση των θρησκειών ως προς την απεικόνιση του θείου (στο Ισλάμ απαγορεύεται η απεικόνιση του Θεού). Η ίδια διδακτική προσέγγιση ενδείκνυται και για το μάθημα των Θρησκευτικών. Τέλος, προτείνεται ο διδάσκων να προβάλει μια εξωτερική φωτογραφία του τεμένους, ώστε να σχηματίσει ο μαθητές ολοκληρωμένη εικόνα του μνημείου.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
History HistoryHistory > Byzantine and Medieval History Byzantine and Medieval HistoryByzantine and Medieval History > Arts, Letters and Culture Arts, Letters and CultureArts, Letters and Culture
Religious Education Religious EducationReligious Education > Non-Christian Religions Non-Christian ReligionsNon-Christian Religions > Islam IslamIslam
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
cognitivist > problem – based
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > process > to remember
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
affective > to pay attention
affective > to respond and participate
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΓΑΠΗ ΔΑΛΚΟΥ
metadata validator: ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE