ΓΛΩΣΣΑ: Οι μαθητές, αφού κατανοήσουν ότι το ψηφιδωτό αυτό είναι μέρος του "όλου", δηλαδή μιας ιστορίας που έχει αρχή-μέση και τέλος, ασκούνται στην αφήγηση. Αφηγούνται τη ζωή της Παναγίας με βάση τη σειρά των ψηφιδωτών. Εξάλλου, εντοπίζουν την ομοιότητα που υπάρχει ανάμεσα στην αγιογράφηση των βυζαντινών ναών και τις ζωφόρους, τα αετώματα και τις μετώπες των αρχαίων ναών ως προς την ανάγκη του ανθρώπου να αφηγηθεί (βλ. πομπή των Παναθηναίων) ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Οι μαθητές μαθαίνουν ότι το περιεχόμενο των εικονογραφικών θεμάτων έχει καθοριστεί από την Εκκλησία στην 7η Οικουμενική Σύνοδο και διακρίνονται σε τρεις εικονογραφικούς κύκλους, που ο καθένας ζωγραφίζεται (“ιστορείται”), σε ορισμένη θέση του ναού. Οι τρεις κύκλοι είναι: ο Δογματικός, ο Λειτουργικός και ο Ιστορικός ή Εορταστικός Δείγματα εικονογραφικής διακόσμησης και των τριών κύκλων σώζονται από την εποχή των Παλαιολόγων (14ος αιώνας), τόσο με ψηφιδωτά, όσο και με τοιχογραφίες. Αξιόλογα ψηφιδωτά υπάρχουν στη Μονή της Χώρας. Τέλος συνειδητοποιούν ότι "Ο αρραβώνας της Παναγίας" είναι σπάνιος γιατί ο δημιουργός του εμπνεύστηκε από τα "απόκρυφα Ευαγγέλια".