Relief showing Nike, today at the National Archeological Museum, Athens
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Ο φωτογράφος François Frédéric Boissonnas ή Fred (1858-1946) δημοσίευσε ένα λεύκωμα φωτογραφιών του με θέμα την Αθήνα, στο οποίο καταχωρίζονται και πολλές φωτογραφίες αρχαιολογικών τεκμηρίων, έργων τέχνης και μνημείων. Το ανάγλυφο της Νίκης από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο αποδίδει την φτερωτή γυναικεία μορφή όρθια, σε κατατομή, με ελαφρά σκυφτό το κεφάλι.
Aπό οικογένεια Ελβετών φωτογράφων, ο François Frédéric Boissonnas ή Fred (1858-1946), φανατικός πεζοπόρος, ξεκίνησε από τη Γενεύη με τον αχώριστο φίλο και συνοδό στα ταξίδια του, τον ελληνιστή Daniel Baud-Bovy, πρύτανη της Σχολής Καλών Τεχνών της Γενεύης. Aπό το πρώτο τους ταξίδι, το 1903, και ως το 1920, φορτωμένοι με όλα τα στερεότυπα που είχαν καλλιεργηθεί στους ταξιδιώτες από τους προγενέστερους αιώνες, ταξίδεψαν και φωτογράφισαν παντού, από την Ήπειρο μέχρι την Πελοπόννησο και την Κρήτη, και από την Ιθάκη μέχρι τον Όλυμπο και το Άγιον Όρος. Σημειώνουμε ότι μαζί με τον D. Baud-Bovy και τον Έλληνα κυνηγό Χρήστο Κάκαλο κατέκτησαν για πρώτη φορά την κορυφή του Ολύμπου, τον Μύτικα, τον Αύγουστο του 1913. Το φωτογραφικό εργαστήριο, που κληρονόμησε από τον πατέρα του, το διαχειρίστηκε μαζί με τον αδελφό του Edmond Victor Boissonnas, που ήταν χημικός. Δική τους επινόηση υπήρξε η ορθοχρωματική πλάκα, που έδινε βελτιωμένο φωτογραφικό αποτέλεσμα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
α) Το έργο είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για την διδασκαλία της μυθολογίας (θεά Νίκη) στο δημοτικό σχολείο. Παράλληλα μπορεί να συσχετιστεί με άλλα σπουδαία γλυπτά της αρχαιότητας που αναπαριστούν την θεά Νίκη, είτε φτερωτή, είτε άπτερη. Μέσα από τα μνημεία οι μαθητές μπορούν να κατανοήσουν τον ρόλο των μυθολογικών θεμάτων (αρχαία ελληνική θρησκεία) στην αρχαία ελληνική τέχνη και ιδιαίτερα στα θρησκευτικά τους μνημεία. β) Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής στο Γυμνάσιο και το Λύκειο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αναφερθεί ο ρόλος της φωτογραφίας ως τέχνης και ως απόδοσης και καταγραφής αρχαιολογικών μνημείων και έργων τέχνης. Είναι σημαντικό να τονιστεί η συμβολή της φωτογραφίας στην καταγραφή αρχαιολογικών τεκμηρίων και να αντιπαραβληθεί με τον αντίστοιχο ρόλο του σχεδίου και της λιθογραφίας. γ) Μια άλλη διάσταση της Αισθητικής Αγωγής σε σχέση με την Ιστορία της Τέχνης είναι η διδασκαλία των βασικών αρχών της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής. Για την καλύτερη αφομοίωση των θεωρητικών αυτών αρχών μπορεί να ζητηθεί η αναπαραγωγή της φωτογραφίας, η σχεδιαστική αντιγραφή της, η δημιουργική αναπαραγωγή της με άλλες τεχνικές, κλπ.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
9 - 18
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library of Aik. Laskaridis Foundation
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Sculpture SculptureSculpture
History HistoryHistory > Mythology MythologyMythology > Twelve Olympians Twelve OlympiansTwelve Olympians
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge
cognitive > knowledge > factual
cognitive > knowledge > conceptual
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > knowledge > meta – cognitive
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΤΖΑΜΟΥ
metadata validator: ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE