Strawberry, painting by Hortala Philippe
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Σε έναν ζωγραφικό πίνακα μεγάλου μεγέθους (1,93x98εκ), ο Γάλλος ζωγράφος Hortala Philippe (1960-1998) απεικονίζει, σε μια σύνθεση με σφιχτό καδράρισμα που θυμίζει κοντινό φωτογραφικό πλάνο, σειρές από γλυκίσματα γαρνιρισμένα με φράουλες, τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο, όπως σε μια βιτρίνα ζαχαροπλαστείου. Το έργο δημιουργήθηκε το 1996 και ανήκει στη συλλογή του Μουσείου Φρυσίρα.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το έργο μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ή της ιστορίας της τέχνης, ή σε ερευνητικές εργασίες και διαθεματικές δραστηριότητες σχετικές με την έννοια του πολλαπλού στην τέχνη (επανάληψη ίδιων αντικειμένων/πραγμάτων στη σύγχρονη τέχνη και ειδικότερα στην pop art) ή τον καταναλωτισμό της σύγχρονης εποχής, όπως αυτός καταγράφεται και καταδεικνύεται από τους σύγχρονους καλλιτέχνες (από τη δεκαετία του 1960 και μετά). Ειδικότερα, μπορεί να συγκριθεί με έργα καλλιτεχνών της pop art που κριτικάρουν έμμεσα ή άμεσα τη μαζική παραγωγή και κατανάλωση προϊόντων και ειδικότερα φαγητών και γλυκών, όπως τα σχετικής θεματικής έργα του Andy Warhol, οι ζωγραφικοί πίνακες του Wayne Thiebaud (ο οποίος είναι γνωστός για τις απεικονίσεις γλυκών), τα υπερμεγέθη γλυπτά (φαγητά και γλυπτά) του Claes Oldenburg. Οι καλλιτεχνικές αυτές αναφορές στον σύγχρονο καταναλωτισμό θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως θέμα ή εικονογράφηση σε δραστηριότητες και εργασίες για την Αγωγή Υγείας.
Επίσης, το έργο θα μπορούσε να αναγνωσθεί ως μια σύγχρονη μορφή νεκρής φύσης και να συγκριθεί με νεκρές φύσεις άλλων εποχών (ειδικά με νεκρές φύσεις που περιλαμβάνουν φαγητά), από τα αρχαία ρωμαϊκά ψηφιδωτά με "αποφάγια" (ένα χαρακτηριστικό δείγμα ρωμαϊκού αντιγράφου αρχαίου ελληνικού ψηφιδωτού αυτής της κατηγορίας βρίσκεται στο Βατικανό) μέχρι σήμερα.
Σε ένα πιο πρακτικό επίπεδο, στο μάθημα των Εικαστικών θα μπορούσαν οι μαθητές να ζωγραφίσουν οι ίδιοι παρόμοιες εικόνες ή να κατασκευάσουν γλυπτά, εμπνεόμενοι από τα έργα των καλλιτεχνών που προαναφέρθηκαν.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 20
INTENDED END USER
TECHNICAL INFORMATION
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Frissiras Museum
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Visual Arts Education Visual Arts EducationVisual Arts Education > Painting PaintingPainting
Health Education Health EducationHealth Education > Nutrition NutritionNutrition > Consumption standards Consumption standardsConsumption standards
TEACHING APPROACH
cognitivist > direct instruction
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to think critically and creatively
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Hortala Philippe, Hortala Philippe
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
metadata validator: ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Μουσείο Φρυσίρα
publisher: Μουσείο Φρυσίρα
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE