Οι εκπαιδευόμενοι/ες, μέσω διαδικτύου αναζητούν φωτογραφικά τυπώματα της εποχής (1910 - 1919) στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη. Προσπαθούν να φανταστούν το κλίμα της εποχής, μέσα από τις ενδυματολογικές συνήθειες των ανθρώπων και την εμφάνιση του φυσικού περιβάλλοντος και των οικοδομημάτων της εποχής.
Οι εκπαιδευόμενοι/ες εργάζονται σε μικτές ομάδες. Μια ομάδα αναλαμβάνει να γράψει το βιογραφικό του Αλέξανδρου Παπαναστασίου, μια άλλη ομάδα καταγράφει το πνευματικό και κοινωνικό έργο του, μια άλλη ομάδα τυπώνει φωτογραφίες της εποχής. Αφού κάθε ομάδα παρουσιάσει τις εργασίες της στην ολομέλεια, στην συνέχεια οι ομάδες συνθέτουν πληροφορίες και φωτογραφίες σε ένα κολάζ που θα κοσμεί την τάξη τους ή το διάδρομο του σχολείου τους.
Οι εκπαιδευόμενοι σε προγράμματα που προσφέρουν περιβάλλοντα εννοιολογικής χαρτογράφησης, όπως το CmapTools, το Inspiration, το Webspiration, δημιουργούν εννοιολογικούς χάρτες. Προσεγγίζουν την πολιτική διάσταση του Αλέξανδρου Παπαναστασίου, βάζοντας στους συνδέσμους τις πολιτικές θέσεις που υπηρέτησε και το πολιτικό, πνευματικό και κοινωνικό έργο που προσέφερε από αυτές.
Στο πρόγραμμα CENTENNIA, οι εκπαιδευόμενοι/ες οπτικοποιούν το ιστορικό πλαίσιο και τα σύνορα του ελληνικού κράτους, την εποχή που έζησε και έδρασε ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου (Νεότερη Ιστορία).
Γίνεται περιήγηση-αναζήτηση στο πρόγραμμα Googlemap και ανεύρεση οδών ανά την Ελλάδα οι οποίες έχουν την ονομασία Αλέξανδρου Παπαναστασίου.