Γνωμες για τον Λορεντζο Μαβιλη
METADATA PROVIDER   
 
LEARNING OBJECT PROVIDER  
 
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί άρθρο δημοσιευμένο στο περιοδικό «Γράμματα» (Vol 2, No 13 (1913); σελ. 80-84) και περιλαμβάνει γνώμες και κριτικές για το ποιητικό έργο του Λορέντζου Μαβίλη (π.χ. του Κ. Βάρναλη, του Γρ. Ξενόπουλου, του Κ. Παλαμά). Ο Λορέντζος Μαβίλης (1860-1912) ήταν επτανήσιος λυρικός ποιητής, που ασχολήθηκε με το ποιητικό είδος του σονέτου. Συμμετείχε ενεργά στους απελευθερωτικούς αγώνες του έθνους, εκλέχτηκε βουλευτής και αγωνίστηκε για την καθιέρωση της δημοτικής γλώσσας.

EDUCATIONAL DESCRIPTION
Ο εκπαιδευτικός, αξιοποιώντας διδακτικά το μαθησιακό αντικείμενο, μπορεί να προτείνει στους μαθητές: 1) Να διαβάσουν τις γνώμες για τον Λορέντζο Μαβίλη και να συνθέσουν μια κριτική για το έργο του, με βάση αυτές. 2) Να επισκεφτούν την «Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα» και τον «Πολιτιστικό Θησαυρό της Ελληνικής Γλώσσας» και να συλλέξουν και άλλες κριτικές για τον Μαβίλη. 3) Να αναζητήσουν ποιήματα του Μαβίλη, τα οποία επιβεβαιώνουν κάποιες από τις «γνώμες» του μαθησιακού αντικειμένου. 4) Να διαλέξουν κάποια από τα πιο γνωστά ποιήματά του (π.χ. Καλλιπάτειρα, Λήθη, Πατρίδα) και να τα εικονογραφήσουν, εμπνεόμενοι από το περιεχόμενό τους. 5) Να μελετήσουν τον βίο του Μαβίλη, προκειμένου να διαπιστώσουν ότι ο ποιητής δεν ήταν μόνον άνθρωπος του πνεύματος, αλλά και της δράσης. Να καταγράψουν τις όποιες πληροφορίες αντλήσουν και να τις πλαισιώσουν με εικόνες του ποιητή και αγωνιστή Μαβίλη. 6) Να παρακολουθήσουν το οπτικοακουστικό υλικό από το αρχείο / ταινιοθήκη της ΕΡΤ και να επιλέξουν τις πληροφορίες που τους κίνησαν το ενδιαφέρον. 7) Να ερευνήσουν τη θέση του Μαβίλη για το γλωσσικό ζήτημα της εποχής (1911). 8) Να εντοπίσουν τον τόπο στον οποίο βρίσκεται η πλατεία, η σήραγγα και το μνημείο με τα οποία τίμησε η πατρίδα το όνομά του. 9) Με αφορμή το επιτάφιο επίγραμμα του Αισχύλου, στο οποίο δοξαστικά τονίζεται όχι το ποιητικό έργο του αλλά η συμμετοχή του στη μάχη του Μαραθώνα («ευδόκιμος αλκή»), το οποίο αποτέλεσε και το θέμα του καβαφικού ποιήματος «Νέοι της Σιδώνος», οι μαθητές να αναφερθούν και σε άλλους ποιητές και πεζογράφους μας, οι οποίοι έλαβαν μέρος στα πολεμικά γεγονότα του έθνους. Για παράδειγμα, ο ανθυπολοχαγός της Αλβανίας Οδυσσέας Ελύτης, ο τυφεκιοφόρος στη «γραμμή του πυρός» Νίκος Εγγονόπουλος και ο ανθυπίατρος του Εμφυλίου Τάκης Σινόπουλος.


LEARNER CHARACTERISTICS
EDUCATIONAL CONTEXT
TYPICAL AGE RANGE
12 - 18
INTENDED END USER
ADDITIONAL INFORMATION
LEARNING OBJECT PROVIDER
Library & Information Center of the Univ. of Patras
METADATA PROVIDER
Photodentro Cultural
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
LEARNING RESOURCE TYPE
SUBJECT AREA
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Writer WriterWriter
Modern Greek Literature Modern Greek LiteratureModern Greek Literature > Literary periods - Generations / Schools Literary periods - Generations / SchoolsLiterary periods - Generations / Schools > Heptanese School Heptanese SchoolHeptanese School
TEACHING APPROACH
behaviourist > programmed instruction
cognitivist > direct instruction
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > factual
cognitive > process > to remember
CONTRIBUTION
LEARNING OBJECT CONTRIBUTORS
original work creator: Α.Μ. Ανδρεάδης, Κ.Ι. Βάρναλης, Δ. Ζαχαριάδης, Αύρα Θέρου, Σίμος Μενάρδος, Γρηγ. Ξενόπουλος, Κωστής Παλαμάς, Πέτρος Ψηλορείτης, Πετρούλα Ψηλορείτη
subcontract leader / coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
METADATA CONTRIBUTORS
metadata author: ΜΕΤΑΞΟΥΛΑ ΜΑΝΙΚΑΡΟΥ
metadata validator: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΨΥΧΟΓΥΙΟΥ
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
licensor: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
publisher: Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
metadata licensor: ΙΕΠ
metadata publisher: ΙΤΥΕ, ΙΕΠ
QUALITY SEALS  
seal image metadata seal image
LICENSE